Uh, 3
decembrie deja. Sunt, iata, de 4 zile in Anglia, si abia acum am reusit sa
intru intr-o rutina suficient de comfortabila inca sa pot relua pagina zilnica.
Lucrurile au mers destul de bine pana acum,
as fi sperat poate ca pana la ora asta sa ma apuc ceva mai serios de
gasirea unui job pentru ca pana acum in cea mai mare parte am tatonat. Iar
astazi si maine mi se pare ca e nepractic sa fac aplicatii, asa ca weekendul il
voi dedica (sau voi incerca sa-l dedic) proiectului pentru Dragos.
Partea pe
care n-am prevazut-o (si care a mancat, iata, cam doua zile) a fost punerea la
punct a detaliilor logistice legate de stabilirea intr-o noua casa, intr-un nou
oras, intr-o noua tara. M-am mutat de multe ori prin Bucuresti, dar de fiecare
data duceam cu mine suficiente chestii incat sa pot incepe sa functionez
imediat. Exista insa o serie intreaga de maruntisuri care devin importante abia
cand lipsesc. Pe langa obisnuitele cosmetice, care sunt o cheltuiala recurenta
si se pot lua cam de oriunde, n-am avut perne, cearceafuri, prosoape, tacamuri,
farfurii, pahare, sau vreun instrument de bucatarisit de orice fel. Iar cand am
fost la cumparaturi, nu mi-am dat seama ca zecile de pound shop-uri, piata,
aprozarele, Tesco-ul, Sainsbury-ul, Primark-ul sau Argos-ul, aliniate cu toate
pe High Street North, in jurul statiei de metrou, iti pot inghiti usor jumatate
de zi.
Nu mi-am
dat seama nici de imensitatea orasului asta. Stiind ca metroul londonez
fucntioneaza impecabil, ma asteptam ca a ajunge dintr-un punct in altul sa fie
o chestiune de relativ scurta durata. Estimarile mele extrem de aproximative
m-au facut sa ajung cu vreo 40 de minute mai devreme alaltaieri, cand m-am
intalnit cu Diana la Finchley Central, si cu vreo 20 de minute mai tarziu
aseara, cand m-am vazut cu Ana Maria la Liverpool Street.
E drept ca
nici n-am vrut s-o ascult pe Diana cand mi-a recomandat sa folosesc estimarile
de timp pe care le face www.tfl.gov.uk ,
pagina oficiala a transportului metropolitan londonez. Mi s-a parut o chestie
complicata si de utilitate relativ mica, dar e uimitor cat de detaliat si de
precis iti pot face traseul, mergand pana la a-ti spune cati metri trebuie sa
mergi pe jos si cat dureaza exact, in minute, drumul pana la destinatia ta. Am
spus metri, nu? Ce reflex tampit, evident ca-i vorba de yards, sau de picioare
X3. Aici lumea se masoara altfel. Si chiar daca multe supermarketuri au trecut
si pretul pe kilogram la produsele vrac (pentru ca mie unul mi s-a parut inuman
sa imi dau seama cat inseamna DE FAPT ca rosiile, de exemplu costa x pence per
pound), inca e deconcertant sa vezi preturi la benzina de cateva zeci de lire.
Probabil pe gallon, barrel, sau naiba stie pe ce unitati de masura a
volumului mai folosesc englezii. Foarte
posibil ca treaba sa devina logica in momentul in care consumul masinii e dat
in miles per gallon, treaba peste care inca nu reusesc sa trec.
Ni se pare,
asadar, ca lumea se micsoreaza, ca devenim un sat global si ca stim tot mai
multe despre tot mai multi, ceea ce e si adevarat, in buna masura. Numai ca
ramane un anumit nivel – si probabil ca va ramane tot timpul, indiferent de cat
de mult va evolua comunicarea – la care diferentele intre un loc si altul sunt
suficient de mari incat sa ne faca sa ne simtim rataciti si relativ
neputinciosi.
Mi se pare
ciudat sa ma acomodez cu ideea ca dintr-o data fac parte din rasa minoritara,
ca e foarte probabil sa nu am timp de doua calatorii pana in centrul orasului
in aceeasi zi si alte asemenea. Acum doua seri, cand m-am intors din Finchley
Central in East Ham, mi s-a parut ca am facut enorm, undea la vreo 80-90 de
minute. Mi-am dat seama insa ca am strabatut vreo 80 de kilometri si am
schimbat 3 linii de metrou in jurul miezului noptii. Nici macar nu incape
comparatie cu Bucurestiul – singura retea de metrou pe care o cunosc – unde dupa
10 seara metrourile stau in statii cate 10-15 minute si unde distante ca aici
nici macar nu exista. Oricat de inutil mi s-ar parea, faptul ca seful de tren
isi cere scuze in difuzoare de cate ori metroul sta in statie mai mult de un
minut sau se opreste pe linie mai mult de 10 secunde ofera pasagerilor un soi
de siguranta, si probabil ca daca obiceiul asta ar disparea, londonezii ar
incepe sa protesteze in secunda urmatoare. 10:22
2 comentarii:
Sa-ti fie de bine si mult succes!
Multumesc frumos! :)
Trimiteți un comentariu