miercuri, 1 februarie 2012

Rowanne

Rowanne e colega cu mine. Numele asta – Rowanne – mi-a placut de cand l-am auzit. Suna foarte autentic englezeste, suna ca un nume popular candva in epoca pre-romana. Dintr-o limba nascuta aici, in locurile astea, dinainte ca limbile locului sa fie alterate de tot soiul de invazii (germanici, romani, vikingi etc.) Probabil ca nu e asa.

Wikipedia spune ca Rowanne e femininul lui Rowan, care ar deriva dintr-o radacina proto-germanica a cuvantului care inseamna „rosu”. Trebuie deci sa fi fost destul de popular inainte de invazia normanda, exista acel tip de englez autentic pe care il mai vezi si acum pe strada si care iti lasa intr-adevar impresia de „roscovan”. Ceea ce englezi numesc „ginger”. Paul Scholes sau Rupert Grint.

Rowanne nu e asa. Rowanne e satena si pitica. Si tine cu Chelsea. Am aflat asta la un moment dat cand tot incercam sa trag de limba oamenii din jur despre fotbal. Nu mai stiu cine a fost, dar cred ca a incercat sa scape de mine cand a zis „Uite, vezi ca Rowanne tine cu Chelsea”

Iar dupa ce mi-a confirmat, gura mea mare a intrat putin in rol:
„N-o sa ne intelegem, nu-i asa?” am intrebat-o.
„De ce, care e echipa ta?” „Manchester United”
 „Ufff, cred ca e in regula. Mama tine cu Manchester United, stiu sa te tolerez.”
„E din Manchester?” „Da, mama e din Manchester”

Rowanne e din Londra. „Born and bred”, cum spune ea, si „blocata aici pentru totdeauna”. „E un loc bun in care sa fii blocat pentru totdeauna”, i-am spus. Sunt multe lucruri la ea care miros a autentic.

La un moment dat a intrat la noi in crasma un domn care, dupa spusele lui, vine aici din 1977. Avea un fular cu Spurs, la doua zile dupa ce Spurs a batut pe Watford cu 1-0 in FA Cup. Am fost putin mirat.
„A jucat Spurs azi?” il intreb.
„Nu, am jucat acum doua zile. Am batut, in FA Cup. 1-0. I-am batut pe W... Wim... W...” „Watford?” „Da, da, Watford”
„Da, stiam de meci. Am fost mirat sa vad fularul”
„Ah, pai eu ma duc des pe White Hart Lane. Iar azi era frig pur si simplu, asa ca am luat fularul.”
Logica de fier. Cum de nu m-oi fi gandit? Dar ce, credea ca scapa asa usor?
„Si ce parere ai, ramane Harry si sezonul viitor daca i se ofera nationala?”
„Sper sa ramana. Avem nevoie de el. Daca prindem Champions League, trebuie sa ramana.”
„Ei, Spurs o sa termine pe 3.” „Ufff, asa e. Pusesem 20 de lire ca luam campionatul, si daca nu pierdeam la City... Aveam cota 50:1”
Rowanne, care trebuia sa-l serveasca, a intervenit si ea: „Despre cine e vorba?” „Spurs” „Ah, tata tine cu Spurs.”
„La dracu’, Rowanne” mi-am spus in gand, „in familia ta exista cate un suporter al fiecare echipe?”
„Si tu?” a intrebat-o fanul Spurs. „Eu tin cu Chelsea. Tin cu Chelsea pentru ca pe la 7 ani trebuia sa aleg o echipa. Si m-am dus la tata si i-am spus ca am hotarat sa tin cu Arsenal. La care el m-a intrebat ‚Pai si unde o sa stai?’, asa ca a trebuit sa aleg Chelsea.”

Cred ca de fapt lui Rowanne nu-i prea pasa cum sta treaba cu fotbalul. Nu-i prea pasa ca sunt suporter United, sau ce face Chelsea. Mie mi se pare ca Rowanne merge de minune sa inlocuiasca „Suzanne” din melodia omonima a lui Cohen. Numai ca Rowanne nu e pe jumatate nebuna. Rowanne e foarte normala. Vrea sa castige un milion de lire la loto, sa-si cumpere casa. 17:07

4 comentarii:

Gabriel spunea...

Vinerea trecuta am purtat si eu fularul cu Barcelona cumparat de la magazinul de langa Camp Nou. Eu chiar nu sunt fan ci l-am purtat 100% pentru gerul de afara. In restul timpului am un fular Reebok vintage cu steagul Great Britain. Primit de la un fost mare prieten de-al tau si anume userul cr3tz de pe locomania.

Mie imi plac mult Spurs. Joc cu ei la Fifa 11.

Cat costa o bere la carciuma ta? Aia beau bere calda? Povesteste si tu mai multe despre mancare si bautura.

Leo spunea...

Bai, chiar nu stiu cat e o bere la noi. Oricum, banuiesc ca e pretul pietei. Acum am venit din oras, unde am baut 3 Amstel la 3.70 lire bucata. Nu stiu nimic de bere calda. Iar mai multe despre crasma, nu stiu daca e kosher sa povestesc. Ii intreb si daca primesc aprobare, o sa bag povesti.

Gabriel spunea...

3,7 lire o bere? adica fix 20 lei. cu banii astia bei 3 Pilsner Urquell la draft in Praga. o bere incomparabil mai buna.
scumpete mare deci in UK.

ok, vorbeste acolo la munca si vezi ce si cum. eu te citesc si m-ar interesa mai degraba sa vad ce faci prin carciuma, cu ce sentimente te duci la munca, ce ganduri ai...decat sa citesc ca ai fost pe la nu stiu ce simpozioane sau muzee. sau ca ai vazut cladiri frumoase. pentru bloguri de genul asta il avem pe krapulax :)

Leo spunea...

Stii ce zice Husserl, ca nici macar noi insine n-avem acces la propriul ego, daramite ceilalti.