sâmbătă, 28 aprilie 2012

Go Pro

A fi profesionist in Londra (IV): IT, Telecom si Alte Tehnologii , 2012-04-26, Britannia International Hotel - Conservatory Bar Area, London, United Kingdom

Britannia International Hotel din Canary Wharf. Suna bine, suna foarte business, suna a genul de loc unde ar trebui sa ai grija cum te imbraci daca te duci sau in care nu ti-ar fi rusine sa inviti niste oameni care au dus cursorul dintre „job” si „cariera” mult mai aproape de al doilea termen.

Am ajuns acolo dupa o noapte scurta si-o zi de munca nitel cam lunga, asa ca am fost sub standard ca prezenta si capacitate de concentrare si absorbtie. De-asta nu-mi mai amintesc foarte mare lucru si de asta mi-as dori sa-i reintalnesc curand pe invitatii de ieri.

Din punct de vedere logistic intalnirea mi s-a parut un succes, desi probabil ca sunt subiectiv spunand asta. Diana imi reproseaza lipsa de implicare, dar aceasta lipsa a mea de implicare mi-a permis pana acum sa fiu capabil de evaluari nepartinitoare ale calitatii intalnirilor, chestie care vad ca tinde sa dispara. Bine, mai e vorba aici si de un soi de diferend – latent deocamdata – care inca nu a escalat si care sper sa nici n-o faca, si de o diferenta de viziune care mai are nevoie de ceva timp ca sa se poata nivela.

Dar macar componentele elementare si masurabile ale unei intalniri de succes au fost acolo. Numerele au fost bune. Am avut invitatii, am avut participantii, invitatii speciali, bugetul, protocolul si o locatie foarte potrivita, cu un serviciu foarte agreabil si pe care am fost capabili s-o modificam dupa bunul plac.

Cam ce am retinut din ce au spus invitatii:

Mircea Bucur a povestit despre cum a vrut sa schimbe aerul romanesc cu unul ceva mai vestic, despre cum si-a creat o retea de networking printr-un MBA care l-a adus aproape de o oportunitate de cariera pe care a ratat-o, ratare pe care a stiut mai apoi s-o transforme intr-un succes, succes de care pare sa se bucure din plin. Cuvantul cheie pe care l-am retinut a fost „smart metering”, ceea ce pare sa insemne colectare si analiza de date, dar probabil ca se duce mult mai departe, pana la modelari si diagnoze. Nu pare sa se potriveasca cu profilul de LinkedIn, dar e probabil ca auzul meu sa fi fost foarte selectiv la locul faptei.

Adrian Nagy a vorbit despre stocare de date de dimensiuni mari si de baze de date de zeci de GB, ceea ce mi s-a parut impresionant in conditiile in care la Conectys eram vreo 3 echipe care slefuiam la o baza de date de cativa GB. Dar Adrian Nagy m-a impresionat in primul rand biografic, cu povestea cum ca n-a vrut sa se mute in Anglia pentru ca la IBM Romania avea o pozitie destul de comfortabila. Iar faptul ca IBM insista sa te aduca in Anglia din Romania iti ofera nu numai o pozitie care sa-ti permita sa negociezi in termenii tai, dar si o statura profesionala destul de inalta.

Personal m-a inspirat cel mai tare prezenta si discursul lui Marius Persinaru de la Xerox. Asa cum el insusi o spune, asteptarile cand spui ca lucrezi pentru Xerox sunt in zona vanzarii de copiatoare. Dar dl. Persinaru a vorbit despre leadership, management, cultura organizationala si management de proces, cuvinte la care m-am activat mai prompt ca un antivirus la un troian prost. Am avut si privilegiul sa ma bucur de o conversatie privata in sesiunea de networking si am plecat cu regretul ca a fost cam scurta.

Prezenta unui Ioan Badea foarte surazator si bine dispus m-a inspirat si mi-a dat incredere. Ioan Badea a fost invitat la prima intalnire de acest gen, iar faptul ca ne-a sustinut si a fost prezent la aceasta a 4-a intalnire inseamna ca i-am dat motive sa o faca. Ceea ce in ultima instanta e destul de aproape de obiectivul principal al acestor intalniri. Iar din scurta discutie cu Razvan mi-am dat seama ca reteaua pe care Diana o vedea cu claritate de acum cateva luni si pe care eu abia acum incep sa o intrezaresc incepe sa se formeze.

Aceasta este o marturie foarte personala si foarte diforma a lucrurilor care s-au petrecut in Conservatory Bar din Britannia International joi seara, dar din pacate este tot ce pot. 03:30

Niciun comentariu: