vineri, 7 septembrie 2012

Planul


In momentul asta planul arata asa: In ianuarie 2013 ma apuc sa invat portugheza. Ar trebui sa termin pana in decembrie. De fapt am inceput deja sa ma familiarizez si sa invat cateva cuvinte, dar de la „Vreau o bere”, „Nu te-am mai vazut de mult” si „Da-mi un pupic” pana la vorbire fluenta mai e ceva drum.
Undeva in mai-iunie 2013 as vrea sa-mi iau doua saptamani pentru un tur cu bicicleta al Angliei. Ar trebui sa fie un tur de forta, ma gandesc la macar 100 km pe zi. Asta inseamna ca mai degraba bifez obiective decat sa le vad, dar pentru vizita e destul timp separat. Inca n-am schitat traseul, dar incerc sa fac un soi de poligon care sa aiba colturi in Alnwick, Blackpool, Plymouth si Devon, cu inceput si sfarsit in Londra. Ah, si as vrea sa nimeresc cumva de solstitiu la Stonehenge, pentru ca e o ceremonie celtica pe care anul asta am ratat-o de putin. Ma rog, e celtica cum e festivalul de la Sighisoara medieval, dar oamenii care folosesc ocazia pentru o alcoolizare de proportii n-ar trebui sa ma impiedice cu nimic sa venerez zeii pagani in cinstea carora s-au ridicat bolovanii aia. Astazi chiar mi s-a parut ca aud in metrou o exclamatie de mirare care a sunat ceva gen: „Pe Ra!” E foarte posibil ca fata sa fi avut ceva sange egiptean, dar cu siguranta n-a spus asta. Ori am fugit eu cateva secunde pana in Egiptul pre-ptoplemaic, ori l-am adus pe el incoace. Cu totul, deci, ar trebui sa fie vreo 1500 de kilometri, mai mult sau mai putin. Ideal ar fi sa il fac un eveniment de fundraising si sa gasesc vreun soi de sponsorizare. Pentru asta mai trebuie sa invat insa, iar timpul e cam scurt. Cand o sa fiu presat, o sa fac totusi o incercare.
Daca iese tura asta, anul urmator repet isprava cu Romania. Am fost de fapt tampit ca nu m-am gandit pana acum la asa ceva in Romania. Pe-acolo e mult mai usor, cam stiu toate drumurile. Urc din Vama pana in Botosani, stanga prana spre Satu Mare, in jos spre Timisoara pana la Severin si-apoi prin pusta Burgasului, de-a lungul Dunarii.
Urmeaza mega-calatoria. Cea mai lunga plimbare, cam asa vreau sa-i spun. Incep in Franta, fie la Calais fie la Dunquerque. Cred ca la Dunquerque, e mai la nord. As vrea sa bifez in drum Hamburg, Munchen, Viena si Praga. Apoi o tin tot incolo pana in Siria. Ar fi interesant sa fac Hajj, calatoria la Mecca, dar e un ocol de aproape 1000 de kilometri, nu stiu exact cat timp o sa am la dispozitie. Prin Asia nu e mare lucru de vazut. Nimic care sa fie reper esential pe harta mea personala cel putin. O sa opresc, evident, la Dharamsala, sa salut Sfantul, dar cam atat. Si-apoi sunt cateva variante legate de punctul terminus. Fie la Potala, in Tibet (mai putin interesanta, dat fiind ce se intampla acum pe acolo si dat fiind ca nu ma intereseaza catusi de putin China), fie pe Everest (treaba de la care nepalezii pe care i-am cunoscut incearca sa ma abata cu motivul principal ca nu prea e de nasul europenilor, dar m-as multumi si cu prima baza, la care se ajunge usor, fara ghid, si care e undeva la 5000 de metri) sau, destinatia mea preferata, la Thimbu, in Bhutan, sa-mi aduc sufletul la picioarele regelui-dragon. Bhutan ar fi un loc minunat de trait daca n-ar fi asa de sus si asa de izolat si asa de frig. Dar banuiesc ca astea au fost premisele atmosferice nefavorabile care au creat premisele socio-politice atat de favorabile. Pentru treaba asta ar trebui sa-mi fie suficient un an si undeva intre 15 si 20.000 de euro. Nimic irealizabil.
N-am o plasare temporala foarte exacta a excursiei asteia, ideal ar trebui sa stea fix intre Londra si Brazilia. Daca iese bine si daca-mi place, as putea sa incerc si o Alaska-Ushuaia, desi nebunia maxima ar fi aventura lui Cesar Cascabel, Franta-Florida cu traversare prin stramtoarea Bering. Desi nu stiu daca se mai poate traversa stramtoarea Bering pe gheata acum, de cand am hotarat ca nu ne mai place gheata la colturile lumii. Si nici nu stiu cat de dispus sunt la treaba asta.
Dupa asta, Belem, in gura Amazonului, sa fac casa pe care Yeats visa s-o faca in Innisfree. 15:18

Niciun comentariu: