joi, 8 decembrie 2011

I shot John Lennon

Noroc cu Dilema Veche, mi-au amintit ca azi se fac 31 de ani de la moartea lui John Lennon. Mai demult, asasinarea lui Lennon mi se parea o treaba tare ciudata, oarecum in rand cu asasinarile presedintilor de stat (Kennedy, Lincoln, atentatul la Reagan etc.), numai ca fara motivatia politica din spate. Tragedie, ca orice moarte, si acum cred asta. Numai ca acum mai cred ca moartea lui Lennon, la 10 ani dupa ce Beatles incetase sa existe, a fost la fel de irelevanta cum este muzica lui din perioada post-Beatles (poate cu cateva, foarte mici exceptii in comparatie cu tot ce a insemnat Beatles). Spun uneori, din teribilism si ca sa sochez interlocutorul, ca dl. Chapman a facut de fapt o fapta buna si ca Lennon si-o merita din plin. Absurd, evident, Chapman a fost un dement iar moartea prematura a lui Lennon e regretabila. Doar ca sunt suficient de distant emotional pentru a o resimti dureros. Probabil si pentru ca n-am trait-o. Mult mai tare m-a intristat, de exemplu, moartea lui George Harrison, in 2001. Si mai cred ca daca Lennon ar fi trait, tot n-ar mai fi fost posibila o reuniune Beatles in cei 20 de ani care s-au scurs pana la moartea lui George. Sau, daca dintr-o foame prea mare de bani (sau poate faima, cine stie?), Beatles s-ar fi reunit, ar fi fost doar supa reincalzita si n-ar mai fi avut nici pe departe impactul pe care l-au avut in deceniul 7. Doar prilej de reclama si nostalgie, cum ar fi acum o reuniune ABBA. In tot cazul, 8 decembrie sta in calendarul meu personal la comemorari alaturi de 5 noiembrie (George Harrison), 25 noiembrie (George Best), 6 februarie (Busby Babes), 21 februarie (Duncan Edwards) si alte cateva. Meh, fiecare ne creem propriul timp sacru, cred.
[...]
Altfel, ziua de ieri am intampinat-o cu ceva mai mult optimism si am reusit sa intru ceva mai tare in AA1000SES si sa definesc structura documentului pe care ar trebui sa-l fac. Cautarea de slujbe e si ea pe curs, tocmai imi dadusem seama ca de fapt lucrurile sunt in grafic.

Tare-s curios ce-o sa-mi spuna astazi coach-ul, sper sa ajute. E o chestie emotionala, azi o sa incerc doar sa-mi dau seama daca ar putea intr-adevar sa merite sumele imense de bani pe care le cere. In mod normal, career coachingul e o investitie mai degraba high-end, dar naiba stie cum se raporteaza la asta oamenii de pe-aici.

N-am zis nimic de United si de felul in care mi-au stricat o zi care arata atat de promitator, s-a terminat spatiul. O sa fac un articol separat despre ei, voiam sa fac de aseara, da’ eram destul de tulburat. Ah, si nici azi n-o sa pun pagina pe blog. Prea personal, prea mult despre mine. 08:38


Am scos partea "prea personala" si a ramas ceva despre John Lennon. Adaug si melodia care, de cativa ani incoace, e felul in care marchez eu 8 decembrie. Sper sa va placa, ma fac comercial.

I Just Shot John Lennon by Cranberries on Grooveshark

2 comentarii:

joy.division spunea...

Din 08.12.1993 nu mai pot sa sufar aceasta aniversare. In aceeasi zi se implineau 50 de ani de la nasterea lui James Douglas Morrison si toate radiourile vorbeau doar de lenon. Practic Lenon il ucisese pe Morrison.

Leo spunea...

Fiecare cu zeii lui. Oricat mi-ar place Jimmy, pentru mine Lennon inseamna mult mai mult.