joi, 12 iunie 2014

Sa fie fotbal!

In ciuda fervorii cu care am asteptat acest mondial, inceputul lui aproape ca ma surprinde. As fi vrut sa scriu cateva vorbe aseara; as fi vrut sa trec in revista editiile de pana acum si ce imi amintesc din cele 6 editii de cupa mondiala pe care le-am vazut; as fi vrut sa vorbesc despre ce vreau sa vad si ce ma astept sa vad la acest mondial. N-am apucat sa scriu nimic. Incropesc acum la repezeala cateva vorbe, cu jumatate de ora inainte de primul fluier si sper in schimb sa gasesc un ritm bun de scris odata ce turneul va fi inceput.

Colegii mei din spatiul iugoslav spuneau ca Brazilia nu va bate astazi Croatia. Am insa incredere in Celecao, mai ales dupa ce am vazut o linie de fund puternica, evocatoare de aceea din SUA '94, atunci cand echipa condusa din teren de Carlos Dunga avea sa castige. Ii vad pe brazilieni printre favoriti si mi-ar placea sa castige, si doar lipsa de entuziasm a brazilienilor cu care am vorbit despre sansele lor diminueaza intrucatva entuziasmul meu. M-am hotarat insa ca echipa mea la aceasta cupa mondiala sa fie Olanda, insa asta numai dupa ce van Gaal a fost anuntat ca viitor antrenor al lui United si evident, din acest motiv.

N-am nici un fel de atasament fata de Anglia si am aceeasi aversiune fata de Spania pe care Barcelona 2009 mi-a insuflat-o. Germania, Italia si Franta sunt si ele printre favorite si mi-ar placea ca favoritii mei din 2010, Uruguay, sa aiba un parcurs frumos.

Altfel, am investit ceva timp in a ma gandi daca sa scriu in romana sau in engleza dar iata ca, sub presiune timpului, continui sa ma simt mai comfortabil in romana.

Dar iata ca incepe. O sa ma opresc aici. Pentru membrii congregatiei noastre, cei care ne inchinam la zeul fotbal, sa ne bucuram: pentru o luna avem Saturnaliile noastre si tot restul devine secundar. Pentru ceilalti, ne vedem dupa 12 iulie.

Forca Celecao! Facem bom!

Niciun comentariu: