vineri, 20 iunie 2014

Chile con carne

Devine pe zi ce trece mai interesant mondialul asta, iar de 24 de ore rad incontinuu cand ma gandesc la rezultate. Evident, Spania... Treaba e asa: nu-mi pasa ca schimba generatia, ca n-au luat meciurile in serios, ca a fost cam ploioasa vremea vara asta... esential e ca pleaca acasa, iar treaba asta ma bucura foarte.

Dar sa le luam in ordine: nu ma asteptam ca mexicanii sa reziste brazilienilor, dar bravo lor ca au facut-o. Imi amintesc un Brazilia-Mexic de acum vreo 10 ani, poate mai mult, in care brazilienii, pe vremea aia cu Ronaldo in teren, conduceau cu 3-0 dupa 20 de minute, iar mexicanii erau toti transpirati si terminati. Transpirati si terminati au fost si acum, dar Ochoa a scos tot. Rezultatul asta nu modifica prea mult dinamica grupei, doar da Mexicului posibilitatea egalului in meciul decisiv pentru locul 2, cu Croatia. Si ceva imi spune c-or sa profite din plin de sansa asta. La o adica, daca Neymar n-a putut, de ce-ar putea Madzurkic?

Cat despre Camerun, isi merita soarta. Cat de departe e echipa asta de necunoscutii care au speriat lumea in Italia in 1990! Multi spectatori si-l amintesc pe Roger Milla dupa mai bine de 20 de ani, dar s-ar putea ca nimeni sa nu mai tine bine minte cine e Assou-Ekoto in 2-3 ani. Asta pentru ca salariile umflate pe care le iau de la cluburile bogate din Europa i-au facut pe camerunezi sa piarda orice fel de respect pentru joc. Si ma indoiesc ca vreun antrenor intreg la minte va mai vrea sa lucreze cu Assou-Ekoto odata ce vede scenele in care se ia la hartza cu propriul fundas central. Pacat de Volker Finke, e un antrenor bun si merita o echipa mai serioasa.

In grupa H, spuneam ca Russia va avea un cuvant important de spus. Meciul lor cu Coreea de Sud a tinut sa ma infirme. A fost probabil cel mai slab calitativ fotbal de la Mondialul asta. Acum vreo 3 ani Akinfeev era pe lista de posibili inlocuitori ai lui van der Sar la United. Niciodata n-am fost mai bucuros ca alaltaieri seara ca nu s-a intamplat asa. Incredibil cat de multe gafe a facut, si ar trebui sa-si asume toata vina pentru ca echipa lui a pierdut 2 puncte. Care echipa n-a facut oricum prea multe ca sa castige 3. Mi-ar placea ca din grupa asta sa mearga mai departe Belgia si Algeria, si probabil asa o sa se intample daca toate echipele joaca la fel ca in primul meci.

Din grupa B, Spania merge acasa spre bucuria tuturor iubitorilor de fotbal vaccinati anti-Barcelona, dar imi pare rau ca prea brusca lor decadere o sa eclipseze evolutia australienilor. The socceroos au jucat bine in ambele meciuri de pana acum si nu meritau sa piarda nici unul. Am crezut ca sunt slabi pentru ca i-au batut chilienii, dar am vazut ce poate Chile si cum arata de fapt fotbalul lor aparent relaxant in fata unei echipe pretins puternice ca Spania. Mi-ar placea ca Australia sa bata Spania, chit ca nu conteaza pentru turneu, dar conteaza pentru moralul si mandria australienilor sa se intoarca acasa cu un scalp de gigant, chiar daca, din pacate dupa doar 3 meciuri.

Columbia si Coasta de Fildes au jucat un meci frumos, antrenant si disputat, dar probabil ca vor merge mai departe impreuna. Cat despre Anglia...

Am ras ca au fost batuti de un semi-invalid care a dat doua goluri aproape de unul singur. Suarez a avut acum 3 luni o operatie la genunchi despre care Phil Neville spunea inainte de meci ca are o perioada de refacere de 6 luni.

Si mi-a placut ca jucatorii care au reusit sa faca ceva productiv au fost Rooney si Welbeck, in timp ce Gerrard, Sturridge si Sterling au jucat 90 de minute cu crisparea si incordarea celor obisnuiti cu esecul. Nu ca asta ar avea vreo legatura cu cluburile la care joaca...

Deci probabil ca si Anglia pleaca acasa dupa grupe. Se cerne marunt la mondialul asta... Inca sunt indecis in legatura cu Uruguay, mai au un meci in care sa ma faca sa ma hotarasc daca-mi plac sau nu. Cu siguranta nu-mi place Cavani. Si imi place Costa Rica.

Eh, haide sa-i vedem pe japonezi si sa ne intrebam de ce nu e Romania la mondial.

Niciun comentariu: