marți, 29 iulie 2008

It's happening again...

Pentru ca dupa Euro interesul meu pentru fotbal a luat o pauza si pentru ca din punctul meu de vedere campionatul romanesc incepe cu adevarat abia maine, o sa incerc mai jos o mica pre-evaluare a aspectului urmatorului sezon in competitiile pe care le urmaresc si a sanselor pe care le au echipele mele preferate. In ordine, Steaua Bucuresti si Manchester United.

Intersezonul fotbalistic e extrem de linistit daca nu urmaresti imensul flux de stiri cretinoide care contin in cea mai mare parte speculatii, de cele mai multe ori nefondate. Despre transferuri, in general. Si eu am facut tot posibilul sa evit stirile sportive. Am urmarit totusi rezultatele amicalelor, care imi spun ca in Romania, CFR Cluj pare categoric o echipa pe care sa pariezi la castigarea campionatului. Steaua nu promite prin nimic c-ar juca cu ceva mai bine fata de sezonul trecut. La plusuri sunt Bogdan Stancu si Szekely, doi jucatori foarte vanati din campionatul intern. La minusuri, pierderea a 3 din 5 jucatori transferati acum 6 luni, ceea ce nu ajuta prea mult la sudarea echipei.
A plecat Dica, da' asta nu e deloc ceva rau. Omu' se plafonase la Steaua, era destul de clar ca voia mai mult. Apoi, strategia Stelei se invartea tot timpul in jurul lui, iar forma echipei era data de forma lui Dica. Asta nu e niciodata sanatos. Iar din punctul lui de vedere, treaba e cat se poate de buna: salariu mai mare, campionat mai puternic, este antrenat de Zenga, care-l cunoaste si pe care-l cunoaste, deci ocaziile de a arata ce poate vor veni mai usor. Si nu in ultimul rand, a scapat de publicul nerecunoscator din Ghencea care, cel putin cu Dica, nu s-a comportat deloc cum ar fi trebuit de-a lungul timpului.
Amicalul cu Roma a fost un semn bun, Steaua a aratat o promisiune de mai bine. Dar a fost un amical si trebuie interpretat ca atare. Apetitul de joc, increderea si dorinta de victorie nu valoreaza nimic daca nu sunt sustinute de constanta, daca nu apar la fiecare meci. Cel mai bun aspect al amicalului, faptul ca s-au rulat doua echipe, ambele aparent capabile sa intre in lupta pentru titlu din Liga I.
Foarte bine e ca Lacatus e inca antrenor si ca nimic nu pare sa-i pericliteze pozitia deocamdata. O prezenta puternica pe banca tehnica e poate cel mai important atu al unei echipe de fotbal. Din punctul asta de vedere, Rapid a castigat foarte mult. Cu Taher, in primul rand, care pare mai interesat de performanta decat Copos, si cu Peseiro, un individ cu un aspect foarte apropiat de acela al unui antrenor de fotbal. Dan Petrescu, Razvan Lucescu, Dusan Uhrin sunt si ei niste antrenori care par chititi sa incurce socotelile tuturor in sezonul asta. Despre Andone si Rednic nu ma pronunt, pentru ca, desi au dovedit destule, pe mine nu reusesc sa ma convinga. Nu stiu despre ce anume e vorba, dar cu siguranta le lipseste ceva, si nu imi par a avea anvergura antrenorilor mari.

Oricum, una peste alta e clar ca nivelul de competitivitate la varf in fotbalul romanesc a crescut mult, chiar comparativ cu anul trecut. Clujul si Rapid par in fruntea plutonului la capitolul intariri, in timp ce Dinamo pare sa cam fi pierdut pasul. Steaua inca nu-mi dau seama unde se situeaza, dar avand in vedere rezultatele din week-end, doar 5-0 la Vaslui m-ar linisti deplin.
Asadar, estimarea mea e ca prima sansa la titlu o are Clujul, dupa care Steaua si Rapid.
In cupele europene, din 7 echipe cred ca vom ramane doar cu 4 in faza grupelor. Cluj si Steaua in Champions League, unde ceferistii or sa se faca de ras, exact ca anul trecut. Daca nu mai tare. Oricum, mai putine puncte ca Steaua.

Echipa ideala a Stelei, asa cum o vad eu acum:

Zapata - Golanski, Goian, Ghionea, Emeghara - Szekely, Radoi, Bogdan Stancu, Ochirosii - Dayro Moreno, Arturo

Campioni in mai 2009, sper eu.

3000 de kilometri mai la vest, desi campioana atat in Anglia cat si Europa, trupa lui Sir Ferguson va avea o misiune extrem de dificila in a-si apara amble titluri. Chelsea s-a intarit suparator de tare, si arata in acest moment ca cea mai solida trupa din Europa. Pentru prima data mi-e putin frica de Liverpool, care - odata cu aducerea lui Robbie Keane - si-a format cel mai redutabil cuplu ofensiv de care am cunostinta. Partea buna e ca Benitez a ramas, si pare in destinul lui sa nu castige Premier League. Cam asa cum Wenger n-o sa castige niciodata Liga Campionilor.
Asadar, scenariul de cosmar e Liverpool campioana a Angliei si Chelsea castigatoare a Champions League. Dar ca sa nu se intample asta trebuie doar sa ma trezesc la timp. Invers suna mult mai bine, chiar daca nici asta nu mi-as dori. Evident, un nou Treble pentru United ar fi idealul. Daca nu, cat mai aproape.

De Arsenal n-am zis nimic, pentru ca pare mult mai slaba acum decat la inceputul sezonului trecut. A 4-a sansa la titlu, dar nu prima sansa la locul 4.

Vom vedea ce va fi. Bine ca Milan nu participa in editia asta de CL. Eu unul n-o sa le regret prezenta.

A inceput din nou...

Niciun comentariu: