marți, 8 noiembrie 2011

A intalni din intamplare o carte

Am trecut astazi pe la Libraria Humanitas Kretzulescu. Stiu ca locul ala e rau. Foarte rar pot sa plec de acolo fara sa cumpar ceva si, in general e ca un fel de vale a plangerii, locul in care ma uit in timp ce in lumea de afara timpul incepe sa-si accelereze curgerea. Si totusi, asemenea printului din Tinerete fara Batranete, e un loc la care tanjesc, asa ca-l vizitez des. "Doar putin, sa vad ce-a mai aparut, daca e ceva nou" mi-am spus. "In plus, vreau sa mai arunc o privire la carea aceea, Istoria filosofiei limbajului, e ceva cu ea."

De cum intru, in dreapta usii, Dalai Lama.

- Buna seara, Sfintia Ta, ii zic. Cu ce ocazie pe-aici?
- Tashi delek, imi raspunde el zambind. Uite, a mai scos Humanitas o carte, am trecut sa ti-o arat.
- Ah, inca un ziarist care Te-a intervievat? am zambit condescendent.
- Uita-te si tu.
- Oh, Universul intr-un singur atom. Dar, Sfintia Ta, asta este o carte de referinta!
- Este, nu? Hu, hu!
- Trebuia tradusa de mult. Ma bucur ca in sfarsit s-a gandit cineva s-o faca. Bravo, Humanitas! Pusa cam prost, chiar langa Russell, dar asta tine mai degraba de gusturi. Stii ca nu prea-l am la suflet pe Russell...
- Ei...
- Bun, Sfintia Ta. Ma bucur ca te-am vazut. Abia astept sa citesc tonele de maculatura pe care-o sa le gasesc la Waterstone. Sau cine stie, poate ne mai vedem zilele astea pe-aici.
- Cine stie...

M-am mai invartit putin, fastacit de intalnirea asta neasteptata. Daca Dalai Lama incearca sa-mi transmita ceva?  Uff... astazi am vazut la anticarii de la Universitate si Logica cercetarii a lui Popper... inainte de admiterea la master am cautat-o ca nebunul degeaba. Ah, uite si Istoria Filosofiei Limbajului. De la inceputuri pana la Rousseau. Eh, ramasesem cu impresia ca pana la emipristi. Locke... destul de aproape. Sa vina volumul doi, ala e miezul. In fine, hai sa mergem. Salut, Michnik!

Ies din librarie. Arunc o privire in stanga usii. Masa pisicii, de Ondaatje. Frate, voi aveti ceva cu mine? Cartea asta abia a aparut in august. Cum de-ati tradus-o asa repede? Nu, nu si nu! Am zis ca nu cumpar nimic, nu cumpar nimic! Lasati-ma dracului in pace! 

Hmmm... Gaudeamus... lista...

Un comentariu:

bleu_ineffable spunea...

=))) colosal!
chiar cred ca o librarie sau un targ de carte este un loc in care-ti poti pierde mintile! :)