duminică, 11 mai 2008

Liga I, 2007-2008

Nu prea simt c-as avea multe de spus, dar simt c-ar trebui sa spun totusi ceva despre acest final de sezon fotbalistic romanesc pe care l-am incheiat cu capul in pamant cu toate ca performantele Stelei au fost peste asteptarile mele.

In primul rand cred ca se impune sa felicit campioana. Nu credeam c-o sa reuseasca, nu credeam ca merita, dar se pare ca m-am inselat. CFR Cluj au castigat primul titlu din istoria lor, iar aseara au castigat si cupa, impotriva echipei care - dupa parerea mea - a prestat cel mai bun fotbal din Romania in acest sezon: Unirea Urziceni.

Despre CFR: daca totul s-ar mentine la nivelul unei echipe foarte ambitioase, al unui proiect indraznet si-a unor mercenari adusi sa joace fotbal, mi-ar placea mult aceasta echipa. Dar pe langa asta, sunt si multe aspecte negative la CFR: foarte multe transferuri facute cu mare pompa care se dovedesc a fi fasuri, un presedinte care incepe se scuipe cu cacat imediat ce se vede deasupra liniei de cupe europene, un public in care se trezesc resentimente regionaliste de cum se vad cu televiziunea in oras, un patron caruia ii place sa taca, dar care - atunci cand o face - vorbeste numai de altii. Si nu in ultimul rand, Trica. Un oltean artagos transformat in ardelean pe filiera bulgareasca, cu o gura care-i bate si mintea, si picioarele.

Imi era mult mai simpatica echipa asta cand juca in Intertoto, cu Dorinel Munteanu antrenor, si lua la rand echipele frantuzesti. Si cel mai important, nu dadea declaratii.
Din multele transferuri ale Clujului, pe mine m-au impresionat doar doi jucatori: Semedo si Durbardier. Si-mi mai place si de Tony, dar mai degraba pentru bun-simtul de care da dovada in declaratiile lui decat pentru ce l-am vazut jucand.

Oricum, prefer sa-i vad pe CFR in CL mai degraba decat pe Dinamo. Chit ca nu cred sa faca vreun punct. Si sper ca Muresan, cu ingamfarea lui de taran ajuns la oras mascata in spatele unei pojghite subtiri de modestie si bun-simt ardelenesc, sa dispara din media. Desi asta ar insemna sa avem o presa de calitate. Treaba care n-o sa se intample.

Apoi, m-au dezgustat peste masura mizeriile din media. Putina informatie, mult scandal, scris numai cu tendinta si dictat de interese politice si financiare, totul in numele unei asa-zise "misiuni" pe care-o au.
Este intrucatva periculoasa si campania impotriva Stelei. Pentru ca - din nefericire - presa va fi intotdeauna formatoare de opinie, iar atunci cand opinia lor e una anti-stelista, asta se va reflecta la nivelul consumatorilor obisnuiti. Pe termen lung, va face rau Stelei. Si, pe termen chiar mai scurt, isi fac rau lor insisi, pentru ca s-ar putea sa se dovedeasca treaba ca 17 echipe din Liga de 102 milioane de euro sa nu faca audienta pe masura Stelei. Si-atunci vom vedea din nou articole in care e proslavita Steaua, pentru ca pana si politica trece prin stomac. Vom vedea. sper sa ma insel eu.

Apoi, Steaua. La inceputul sezonului, cu Hagi antrenor si dupa rezultatele slabe din amicale, ma asteptam sa fie un campionat extrem de slab. "Pierdem Champions League si ne clasam pe un onorabil loc 8", obisnuiam sa spun. N-a fost chiar asa. Am prins CL cu mai putine emotii ca anul trecut si, chit ca am fost ciuca batailor si-am avut un joc si-un lot mult mai slab decat in sezonul trecut, am jucat mult mai dezinvolt si n-am mai pierdut la scoruri de forfait. Sper ca din toamna CL sa arate ceva mai bine si pentru Steaua. Daca ma uit la Olympiakos sau la Fener, as zice ca optimile nu sunt chiar asa de intangibile pe cat se vorbeste.

In campionat Steaua a jucat slab, mult mai slab decat ce-as vrea eu sa vad. Chiar si-asa, a fost foarte aproape de titlu. Faptul ca nu l-a castigat, desi suparator pe moment, are partile lui bune. Conducerea clubului trebuia sa realizeze cumva ca mai sunt si alte echipe in Romania in afara de Dinamo si Rapid, ca ritmul si competitivitatea campionatului sunt in continua crestere si ca victoriile nu le aduce Dumnezeu, Lovin, sau asezarea cu doi inchizatori statici in fata liniei de fundasi.

Dar pentru Steaua, chit ca ar fi terminat pe 8 si-ar fi pierdut locul de CL, tot as fi caracterizat sezonul asta ca bun dintr-un singur mare motiv: Lacatus antrenor. E o chestie la care visez din 1999, cand Lacatus a plecat de la Steaua intr-un mod ce nu face deloc cinste clubului. Acum, sper doar ca sefia lui Lacatus la Steaua sa se extinda cat mai mult. Pun asta chiar inaintea rezultatelor, desi sunt convins ca rezultatele vor veni si mai sunt convins ca, daca echipa va merge rau, Lacatus va pleca singur.

Drumul spre mai bine trece prin mai rau, asa as rezuma sezonul asta. Va fi mai bine de la toamna. Asa e intotdeauna.

Niciun comentariu: