tag:blogger.com,1999:blog-219375591561036869.post3157107708567673797..comments2023-10-19T16:35:56.188+02:00Comments on I and I: Trophaeum TraianiLeohttp://www.blogger.com/profile/09606025633692133018noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-219375591561036869.post-67515667341895579932012-02-09T21:03:36.146+02:002012-02-09T21:03:36.146+02:00Ba bine ca nu! Tocmai asta zic, ca populatiile nu ...Ba bine ca nu! Tocmai asta zic, ca populatiile nu se schimba odata cu stapanirea politica. Ungurii au incercat 400 de ani sa goleasca Transilvania de romani, si tot majoritari au fost tot timpul. Rusii au inceput sa colonizeze Basarabia de la 1812 (masiv dupa 1940), iar acum populatia de acolo tot romaneste simte. Exemple mai sunt in istorie, nu numai legate de romani. <br /><br />Deci daca iti fura 100 RON si-i pune in portofelul lui, banii aia sunt in continuare ai tai. Dar daca ii investeste intr-un business care merge si infiinteaza o corporatie, nu poti sa te duci sa-i ceri omului corporatia pe motiv ca e a ta. Maxim suta de lei sa ti-o dea inapoi.Leohttps://www.blogger.com/profile/09606025633692133018noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-219375591561036869.post-29144056618416174462012-02-09T20:44:59.463+02:002012-02-09T20:44:59.463+02:00Pai cum, bre ? :))
Daca imi fura un tip niste bani...Pai cum, bre ? :))<br />Daca imi fura un tip niste bani, inseamna ca banii sunt ai lui, pentru ca in momentul de fata sunt in portofelul lui ?Archaeopteryxhttps://www.blogger.com/profile/14300834387361999343noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-219375591561036869.post-54081930218717613562012-01-31T13:59:31.182+02:002012-01-31T13:59:31.182+02:00Exista, evident, o continuitate in primul rand etn...Exista, evident, o continuitate in primul rand etnografica, exista obiceiuri, idei si atitudini care se propaga timp de mii de ani (legat de asta, imi place foarte mult cum vorbeste Blaga despre transhumanta), si chiar si spiritul universal pe care-l cauta Hegel e o chestie destul de concreta. <br /><br />Ce am vrut sa spun este ca de prea multe ori oamenii folosesc istoria sa justifice tampenii ale prezentului. Ca nu are nici o relevanta pentru prezent faptul ca strabunicul meu l-a impuscat pe strabunicul tau in vreun razboi, ca acum 200 de ani ungurii stapaneau Transilvania, turcii Dobrogea si rusii Basarabia. Ca un anumit teritoriu apartine in orice moment populatiei care-l locuieste, nu vreunei autoritati care pretinde drepturi istorice asupra lui. Lucruri de genul asta.Leohttps://www.blogger.com/profile/09606025633692133018noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-219375591561036869.post-22387424800281369362012-01-31T12:50:58.580+02:002012-01-31T12:50:58.580+02:00Foarte interesant, sunt cîteva teme care m-au preo...Foarte interesant, sunt cîteva teme care m-au preocupat și pe mine. „In ce masura ne putem noi, romanii, pretinde o filiatie romana?” Probabil într-o măsură destul de mică, pe aria unor „enclave” istorice precum sud-vestul Transilvaniei. România de astăzi este de o discrepanță uriașă, pe care o observa și Cantemir. Dincolo de condițiile istorice diferite în care au evoluat, cu greu poți să pui alături în același popor țăranii de la Vaslui sau de la Botoșani cu țăranii din Vrancea sau din Ardeal. Poporul român de azi e, cum spui, o plămadă istorică din mai multe aluaturi purtate în traistă, inclusiv slave, cumane, pecenege etc. <br /><br />Dar eu nu cred ca tine, că „pentru actuala stare de fapt sociala si geo-politica este absolut irelevant orice s-a intamplat cu mai mult de 3 generatii in urma, adica vreo 150 de ani, mai mult sau mai putin”. E ca și cum ai spune că poporul se schimbă la 150 de ani. Eu mai degrabă cred în însumări istorice, în unele continuități de conștiință, reflexe colective, șamd.Ioan Florinhttp://ioanflorin.wordpress.comnoreply@blogger.com